5 Tips BERKESAN Untuk Mendorong Anda Mula Bersenam Dan Terus Konsisten Melakukannya Walaupun MALAS

5 Tips BERKESAN Untuk Mendorong Anda Mula Bersenam Dan Terus Konsisten Melakukannya Walaupun MALAS

 

 

 

5 Tips BERKESAN Untuk Mendorong Anda Mula Bersenam Dan Terus Konsisten Melakukannya Walaupun Badan Anda Terasa Malas

 

Inilah kunci UTAMA yang bakal mengubah diri anda menjadi lebih aktif dan kekal bermotivasi walaupun badan anda terasa penat dan sengal!

 

Mungkin selama ini anda dah lama hidup dalam kegemukan dan obesiti.

 

Rakan-rakan anda ada yang panggil anda BOB malah ada yang ejek anda "badak air" dan sebagainya terutama bila melihat selera makan anda yang menakutkan..

 

Anda pasti sangat teringin nak kurus tapi ada beberapa kerisauan yang selalu menghalang hasrat anda.

 

 

Antara kerisauan yang sering menjadi dinding penghalang anda ialah:

 

- Risau badan anda menjadi lebih teruk, lebih sakit dan lebih penat
- Risau diejek terutamanya oleh rakan bila baru nak mula bersenam
- Risau tidak mendapat sokongan orang sekeliling yang tidak menyokong
- Risau perlu keluar jumlah duit yang banyak untuk beli barangan untuk kurus
- Risau diri anda terlalu busy dan bakal mengambil masa lama untuk kuruskan badan

 

 

Segala kerisauan ini dan lain-lain kerisauan yang sedang bermain di fikiran anda ini menjadikan anda berasa makin malas dan tidak bermotivasi untuk mula bersenam untuk menguruskan badan walaupun kondisi kesihatan badan anda makin teruk dari hari ke hari..

 

Sebenarnya segala kerisauan ini hanyalah sesuatu yang tidak berbaloi untuk difikirkan kerana ia cuma mainan psikologi sahaja.

 

Apabila anda telah mulak bersenam dan melihat hasil positif pada badan anda, semua kerisauan anda akan menghilang!

 

Apa yang anda perlukan ialah mencari bagaimana cara nak atasi rasa malas serta kurang bermotivasi ini agar mampu mulakan bersenam dan berdiet dengan segera..

 

 

Berikut antara 5 tips yang anda boleh lakukan untuk atasi emosi negatif ini dan mula bersedia untuk turunkan berat badan anda dengan bersenam:

 

 

 

 

#1 - Mengetahui apakah TUJUAN UTAMA anda melakukannya dan kalau boleh tampalkannya di tempat yang anda mudah melihatnya untuk pastikan anda kekal bermotivasi.

 

 

#2 - Mulakan bersenam 2 kali seminggu dan perlahan-lahan menambahnya 3 hingga 4 kali seminggu apabila anda sudah semakin bersemangat dan selesa untuk bersenam.

 

 

#3 - Pilih masa bersenam yang betul-betul sesuai dengan keselesaan anda, kondisi tubuh badan anda dan corak kehidupan anda.

 

 

#4 - Cuba pelbagai jenis senaman sehingga anda jumpa jenis senaman manakah yang benar-benar sesuai dan berkesan untuk menurunkan berat badan anda.

 

 

#5 - Aturkan senaman dari yang asas serta mudah untuk membina stamina dan ketahanan diri anda dan perlahan-lahan berpindah kepada senaman yang lebih susah.  

 

 

 

Pepatah barat ada mengatakan,

 

"You miss 100% Of The Shots You Don't Take.."

 

Percayalah, semua usaha yang anda lakukan untuk kuruskan badan ini pastinya sangat berbaloi bila anda mula melihat hasilnya pada fizikal anda.

 

Malah kesihatan badan anda akan menjadi lebih baik dan terus kekal fit walaupun anda busy..

 

Teringat kisah seorang lelaki ini..

 

Beliau sudah lama memiliki tubuh yang agak gempal.

 

Malahan beratnya juga pernah mencecah hingga 128 kg.

 

Beliau sudah mencuba pelbagai cara untuk kuruskan badan termasuklah berdiet tahan diri dari makan tetapi tetap gagal dan menjadi kurang bermotivasi untuk bersenam selain daripada berjogging..

 

Namun setelah lebih 2 tahun on dan off dalam usaha kuruskan badan, beliau akhirnya terjumpa cara terbaik yang benar-benar mampu membantu beliau turunkan berat badan dengan lebih konsisten.. 

 

Dengan cara ini belau berjaya turunkan lebih 25kg hanya dalam masa kurang 5 bulan dan terus kekal fit sehingga ke hari ini.

 

Sangat menakjubkan!

 

Menurut beliau, proses untuk turunkan berat badan ini bukanlah sekadar mengubah fizikal menjadi lebih kurus dan fit sahaja TETAPI ia juga mampu mengubah pemikiran kita jadi lebih fokus, bersemangat dan sentiasa bermotivasi dalam kehidupan kita..

 

 

"Nak Belajar Cara Terbaik Untuk Kuruskan Badan Seperti Beliau?"

 

Berita baiknya, beliau telah mencatatkan semua pengalamannya sepanjang proses menurunkan berat badan dan menjadi lebih sihat serta fit ini serta berkongsikannya dalam sebuah ebook eksklusif yang bertajuk "Formula Kurus"..  

 

 

Ebook ini terbukti telah berjaya inspirasikan ramai pembaca untuk bersenam & berdiet dengan betul serta mampu kuruskan badan dengan lebih pantas, mudah dan berkesan tanpa mengambil sebarang ubatan merbahaya..

 

 

Antara yang bakal anda pelajari dalam ebook ini ialah:

 

 

Teknik MALAS bagaimana anda mampu kuruskan badan dengan lebih bijak, mudah & pantas tanpa sebarang supplement merbahaya.

 

 

Penerangan lengkap tentang cara SEBENAR mengira kadar kalori yang badan anda perlukan, BMR (Basal metabolic rate) dan kadar peratusan lemak dalam badan.

 

 

5 faktor PENTING yang menjadi penentu dan pendorong kepada keberkesanan penurunan berat badan anda.

 

 

Formula diet MUDAH beserta pelan diet 14 hari yang terbukti berkesan menurunkan berat badan anda.

 

 

Formula senaman TERBAIK beserta cara betul melakukan senaman yang mampu membantu anda membakar lemak dengan lebih cepat & menurunkan berat badan dengan lebih berkesan.

 

 

Amalan RAHSIA lengkap untuk kekal cantik & sihat menurut Islam.

 

 

 

Jadi ucapkan selamat tinggal selamanya kepada semua kerisauan yang selama ini menghalang anda untuk mula bersenam dan menguruskan badan ini - kerana kini anda mampu menurunkan berat badan dengan lebih pantas dan konsisten serta mendapatkan badan yang kekal fit dengan lebih berkesan dan selamat..

 

Tiada lagi alasan untuk anda kurang bermotivasi untuk mula kuruskan badan kerana bila anda mula melihat perubahan positif pada fizikal dan mental anda setelah mengamalkan apa yang dipelajari dari ebook "Formula Kurus" ini - anda akan mula yakin dengan diri anda!

 

Jom pelajari cara SEBENAR kuruskan badan dengan lebih berkesan tanpa perlu alami sebarang kesan sampingan pun di:

 

 

 

Artikel Berkaitan :

DIET vs BERSENAM - Mana Satu Yang Lebih Berkesan Untuk Turunkan Berat Badan Anda?

5 Tips BERKESAN Untuk Mendorong Anda Mula Bersenam Dan Terus Konsisten Melakukannya Walaupun MALAS

5 Tips Diet MUDAH & Menjimatkan Wang - Untuk Anda Yang Sering Sibuk Setiap Hari

5 Kesilapan TERBESAR Yang Sering Dilakukan Setiap Kali Cuba untuk Kuruskan Badan

5 MITOS Yang Sering Anda Dengar Tentang Cara Terbaik Untuk Menguruskan Badan